خوردن تخم مرغ روزانه چه فواید و عوارضی دارد؟

کاهش وزن با تخم مرغ
تخم مرغ به عنوان یک ماده غذایی مقوی ترکیبی از پروتئین و چربی است. هنگام مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه شما را سیر نگه می دارد، ضمن حمایت از سوخت و ساز بدن می تواند هوس خوردن را نیز کنترل کند.

تخم مرغ، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
تخم مرغ به عنوان یکی از مواد غذایی ارزان قیمت انرژی کافی را برای شروع روز به شما هدیه می دهد و ویتامین D موجود در زرده تخم مرغ می تواند به بهبود سریع سرماخوردگی و آنفولانزا نیز کمک کند.

تخم مرغ سلامت مغز را افزایش می دهد
در صورت مصرف تخم مرغ به صورت روزانه سلامت شناختی بهبود می یابد زیرا حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز برای یک ذهن عالی است یعنی ویتامین B12، B6، کولین و فولات دارد. این مواد مغذی خلق و خو و حافظه فرد را تنظیم می کنند.

تخم مرغ کلسترول “خوب” را بهبود می بخشد
کلسترول نقش مهمی در شهرت تخم مرغ ایفا می کند زیرا بسیاری معتقدند سطح کلسترول را افزایش می دهد. برعکس هنگام مصرف روزانه تخم مرغ کلسترول خوب یعنی HDL را بهبود می بخشد. 
اکثر محققان بارها و بارها به این نکته اشاره کرده اند باید مقدار مصرف روزانه تخم مرغ محدود باشد یعنی نباید بیش از یک تا دو عدد در روز باشد، همچنین باید غذاهای حاوی تخم مرغ نیز کنترل شوند. در صورت انجام این کار باید گفت هیچ ضرری ندارد و باید گفت “با خوردن یک عدد تخم مرغ در روز، همیشه سلامت باشید. عدد تخم مرغ متوسط دارای 186 میلی گرم کلسترول است که 62 درصد از میزان توصیه شده روزانه است. در مقابل سفیده آن بیشتر حاوی پروتئین است و کلسترول کمی دارد. توصیه های رایج شامل مصرف حداکثر دو تا 6 زرده در هفته است.